Jakt.

Skrivet 2011-07-27 Klockan 23:46:06

Under en tid hade jag en galt på en av mina åtlar som jag ville att min kompis skulle få skjuta.
Det började med att grisen var på åtlen lite då å då men med tiden började han komma varje kväll.
Vi beslutade oss efter ungefär 2veckor att vi skulle prova på GALTEN denna kväll, han kom vid 23:00 men skott utblev.
Vi satt kvar i hoppet om att han skulle komma igen, klockan 01:25 kommer han IGEN!
Efter att han lämnar åtlen igen tar det inte mycket mer än 10min förens han står mitt på åtlen, skottet går och grisen sticker!
Efter att ha spårat 120meter med Wachtlen så hittar vi grisen som har dött av en lungsmäll.

Galten vägde 82kg och hade 15,5cm betar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!